Dansk Generationsskifte køber Aagaard/Kranz & Ziegler

Februar 2015

Dansk Generationsskifte har sammen med en række lokale investorer købt aktiverne i J.J. Aagaard A/S og søsterselskabet Kranz & Ziegler A/S.

Fremover drives begge brands af det nye selskab Aagaard/Kranz & Ziegler A/S. Dermed bevares virksomheden i Svendborg og smykkebranchen beholder en af de største aktører både indenfor det klassiske guldsmedesegment og fashionsegmentet.

“Investeringer i USA og UK skabte en uholdbar situation for de gamle selskaber. Nu er vi klar med en fokuseret strategi, hvor det gælder om at være den sikre leverandør til de danske og svenske guldsmede. Sammen med vore investorer har vi skabt et meget solidt selskab, som starter med hovedparten af de tidligere medarbejdere og 29 MDKK i egenkapital,” udtaler Jens Heimburger fra Dansk Generationsskifte A/S, som bliver arbejdende bestyrelsesformand i det nye selskab.

42 medarbejdere
Det ny Aagaard/Kranz & Ziegler får 42 medarbejdere fra starten og dermed sikres den store viden og de mange tætte relationer, der er til kunder og leverandører. Med en mere fokuseret strategi med færre markeder ønsker det nye selskab at bevare sin stærke position på det danske marked og fortsætte indsatsen med at udvide salget i Sverige.

Ny direktør
Thomas Nielsen, som kommer fra LEGO, bliver ny administrerende direktør og medejer. “Jeg har længe drømt om at blive medejer af en virksomhed. Så at få en mulighed som Aagaard/Kranz & Ziegler er helt fantastisk. Det er 2 stærke brands og den sikkerhed, der nu er med den nye virksomhed, gør at vi kan fjerne enhver tvivl om fremtiden. Jeg allerede har haft lejlighed til at møde et par af medarbejderne og jeg er imponeret over den begejstring, de viser for virksomheden og produkterne.”

Erfarne investorer
Udover Thomas Nielsen og Danske Generationsskifte, som i forvejen er hovedaktionær i House of Amber, tæller investorkredsen Jesper Tastesen, Mads Kjær og Thomas Tolstrup Hansen.

Ledelsen af Aagaard/Kranz & Ziegler kommer til at bestå af Thomas Nielsen adm. dir., Lena Boel, brand director og Trine Søbye Pedersen, salgschef.